

























Team en klasindeling
Groep 1/2a - De Vallende Sterren:
Juf Jose (ma) en Juf Marieke (di,wo,do,vr)
Groep 1/2b - De Zingende Zandduinen:
Juf Noesha (ma,di,wo) en Juf Manon (do,vr)
Groep 1/2c - Het Swingende Zuiderlicht:
Juf Jessica (ma,di,do,vr) en Juf Manon (wo)
Groep 1/2d - Het Dansende Noorderlicht:
Juf Maria (ma,di,do,vr) en Juf Jose (wo)
Groep 3a - De Bloeiende Woestijn:
Juf Barbara (ma,di,wo,do,vr)
Groep 3b - De Gloeiende Sterrenzee:
Juf Pilar (ma,di,wo,vr) en Juf José (do)
Groep 4 - De Brandende Rotsen:
juf Merel (ma, di, vr) en juf Stephanie (wo,do)
Groep 5 - De Kruipende Stenen: Zwangerschapsvervanging; Juf Stephanie (ma, di) Juf Betül (di, wo, do), meester Boyd (vr) vanaf 24-1-25 met verlof Juf Susanne S (ma,di,wo,do,vr)
Groep 5/6 - De Draaiende Eclips:
Juf Fatima (ma,di,wo,do,vr)
Groep 6 - De Vlammende Zonnewind:
Juf Suzanne F (ma,di,vr) en juf Miranda (wo,do)
Groep 7 - De Borrelende Zoutvlakte:
Meester Darren (ma,di,wo,do,vr)
Groep 8 - De Wassende Maan:
juf Miranda (ma) en Meester Buddy (di,wo,do,vr)
Schoolleiding: Stefanie Kruithof
Intern begeleider: Astrid van Wees
Onderwijsassistent onderbouw/middenbouw:
Paula Wedema en Marjon Aleman
Vakdocent Gym/Coordinator Dynamische School:
Dealine Romkes
Onderwijsassistent Dynamische School: Boyd de Graaf
Onderbouwcoordinator gr. 1 t/m 4: Stephanie Visser
Bovenbouwcoordinator gr. 5 t/m 8: Darren Klaver
Leerkracht Het Ontdeklab: Renee
Administratief medewerker: Patricia Goosen
Concierge: Nail Ogric
Maakplaats: Juf Jolanda

Bewegingsonderwijs
Een dynamische schooldag op Aurora is een schooldag waarbij zittend leren en bewegen regelmatig afgewisseld worden, zodat kinderen naast cognitieve inspanning ook voldoende beweging, ontspanning, fysieke inspanning en sociale momenten hebben. Omdat onze missie is om onze leerlingen fit onze school te laten verlaten, investeren wij in kwalitatief hoogstaand bewegingsonderwijs vanaf groep 1.
Kunstzinnige vorming
Op Aurora krijgen leerlingen de gelegenheid om vaardigheden en technieken in verschillende kunstvormen te leren en te ontwikkelen. Ze kunnen leren tekenen, schilderen, zingen en andere artistieke vaardigheden zich eigen maken. Kunstzinnige vorming biedt leerlingen de mogelijkheid om kunstwerken, cultureel erfgoed en artistieke tradities te verkennen en te begrijpen. Ze leren over verschillende stijlen, kunstenaars, historische contexten en culturele betekenissen. Kunstzinnige vorming stimuleert creatief denken en probleemoplossende vaardigheden. Leerlingen worden aangemoedigd om buiten de gebaande paden te denken, originele ideeën te genereren, risico's te nemen en oplossingen te vinden voor artistieke uitdagingen. Op Aurora vinden we het belangrijk dat kinderen samenwerken en leren communiceren met elkaar. Samen aan een groepsproject werken, een theaterstuk oefenen of andere artistieke presentatie voorbereiden. Kunstzinnige vorming is bij uitstek geschikt om te oefenen met deze vaardigheden.
Op Aurora werken alle kinderen uit de groepen 4 t/m 8 minimaal 1 keer per week in de Maakplaats. We werken ook met een klusklas gericht op kinderen die baat hebben bij een meer praktische manier van werken, in dit geval Maakonderwijs. Daarnaast werken we samen met Stad&Natuur en Collage Almere.

Muziek
Muziek heeft invloed op je cognitieve geheugen.
Hoogleraar Neuropsychologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam Erik Scherder heeft beschreven welke invloed muziek heeft op je cognitieve geheugen. Muziek activeert netwerken in je brein die ook een rol spelen bij rekenen en taal. Muziek geeft een impuls aan al die andere netwerken die je nodig hebt om rekenen en taal goed te kunnen doen. Maar ook om je stemming te verbeteren, en je empathie en invoelend vermogen te versterken. Daarom hebben wij op Aurora een muziekdocent die om de week 30 minuten in de klas muziek maakt met de kinderen.