Het team

De groepsnamen zijn ontstaan uit een combinatie van natuurverschijnselen (zoals Aurora) en de dynamiek die wij nastreven (een beweging).

Team en klasindeling

1/2a De Vallende Sterren: Juf Pilar (ma) en Juf Marieke (di,wo,do,vr)

1/2b De Zingende Zandduinen: Juf Noesha (ma,di,wo) en Juf Manon (do,vr)

1/2c Het Swingende Zuiderlicht: Juf Jessica (ma,di,do,vr) en Juf Manon (wo)

1/2d Het Dansende Noorderlicht: Juf Maria (ma,di,do,vr) en Juf Pilar (wo)

3a De Bloeiende Woestijn: Juf Stephanie (ma,di) en Juf Barbara (di,wo,do,vr) 

3b De Gloeiende Sterrenzee
: Juf José (ma,wo,do) en Juf Pilar (di,vr) 

Groep 4 De Brandende Rotsen: juf Merel (ma, di, vr) en juf Stephanie (wo,do)

Groep 5 De Kruipende Stenen: Juf Susanne S (ma,di,wo,do,vr)

Groep 5/6 De Draaiende Eclips: Juf Fatima (ma,di,wo,do,vr)

Groep 6 De Vlammende Zonnewind: Juf Suzanne F (ma,di,vr) en juf Miranda (wo,do)

Groep 7 De Borrelende Zoutvlakte: Meester Darren (ma,di,wo,do,vr)

Groep 8 De Wassende Maan: juf Miranda (ma) en Meester Buddy (di,wo,do,vr)


Schoolleiding: Stefanie Kruithof

Intern begeleider: Astrid van Wees

Vakdocent Gym/Coordinator Dynamische School: Dealine Romkes

Onderbouwcoordinator gr. 1 t/m 4: Stephanie Visser

Bovenbouwcoordinator gr. 5 t/m 8: Darren Klaver

Leerkracht Het Ontdeklab: Samantha Boud

Administratief medewerker: Patricia Goosen

Concierge: Nail Ogric

Onderwijsassistent onderbouw/middenbouw: Paula Wedema

Onderwijsassistent Dynamische School: Boyd de Graaf

Bewegingsonderwijs

Een dynamische schooldag op Aurora is een schooldag waarbij zittend leren en bewegen regelmatig afgewisseld worden, zodat kinderen naast cognitieve inspanning ook voldoende beweging, ontspanning, fysieke inspanning en sociale momenten hebben. Omdat onze missie is om onze leerlingen fit onze school te laten verlaten, investeren wij in kwalitatief hoogstaand bewegingsonderwijs vanaf groep 1.

Kunstzinnige vorming

Op Aurora krijgen leerlingen de gelegenheid om vaardigheden en technieken in verschillende kunstvormen te leren en te ontwikkelen. Ze kunnen leren tekenen, schilderen,  zingen en andere artistieke vaardigheden zich eigen maken. Kunstzinnige vorming biedt leerlingen de mogelijkheid om kunstwerken, cultureel erfgoed en artistieke tradities te verkennen en te begrijpen. Ze leren over verschillende stijlen, kunstenaars, historische contexten en culturele betekenissen. Kunstzinnige vorming stimuleert creatief denken en probleemoplossende vaardigheden. Leerlingen worden aangemoedigd om buiten de gebaande paden te denken, originele ideeën te genereren, risico's te nemen en oplossingen te vinden voor artistieke uitdagingen. Op Aurora vinden we het belangrijk dat kinderen samenwerken en leren communiceren met elkaar. Samen aan een groepsproject werken, een theaterstuk oefenen of andere artistieke presentatie voorbereiden. Kunstzinnige vorming is bij uitstek geschikt om te oefenen met deze vaardigheden.

Op Aurora werken alle kinderen uit de groepen 4 t/m 8 minimaal 1 keer per week in de Maakplaats. We werken ook met een klusklas gericht op kinderen die baat hebben bij een meer praktische manier van werken, in dit geval Maakonderwijs. Daarnaast werken we samen met Stad&Natuur en Collage Almere.

Muziek

Muziek heeft invloed op je cognitieve geheugen.

Hoogleraar Neuropsychologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam Erik Scherder heeft beschreven welke invloed muziek heeft op je cognitieve geheugen. Muziek activeert netwerken in je brein die ook een rol spelen bij rekenen en taal. Muziek geeft een impuls aan al die andere netwerken die je nodig hebt om rekenen en taal goed te kunnen doen. Maar ook om je stemming te verbeteren, en je empathie en invoelend vermogen te versterken. Daarom hebben wij op Aurora een muziekdocent die om de week 30 minuten in de klas muziek maakt met de kinderen.